23948sdkhjf

Private label-varer vækster fortsat

Kædernes egne mærker vokser mest på konfekture, frostvarer og diverse dyre-artikler
Mærkevarerne taber fortsat langsomt, men sikkert terræn til kædernes egne mærker, skriver Dansk Handelsblad.

Samlet set sad der mærker som Budget, Änglamark og First Price på 31,7 pct. af de varer, der gik gennem kasseapparaterne i dagligvarehandelen i 2014 - mod 30,9 pct. året før.

Det fremgår af en spritny udgave af den årlige opgørelse over markedsandele, som de såkaldte private label-leverandørers brancheorganisation PLMA står bag, "International Private Label Yearbook 2015".

PLMAs tal for Danmark - og de øvrige lande - er indhentet af analysevirksomheden Nielsen.

Omsætningsandelen er noget mindre, når man måler i kroner og øre - med 25,4 pct. sidste år mod 25,0 pct. i 2013.

Læs mere om kategorierne i Dansk Handelsblad
Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11